Oradour - Le Mans

14 juli 2014 - Le Mans, Frankrijk

Maandag 14-7-14 heerlijk geslapen na een avondje regen en een spelletje Catan. We zijn toch al vroeg wakker en zitten even te wachten op de brood service. Het bestelde brood wordt door Arjan (camping eigenaar) netjes bij de camper of tent bezorgd. Het is "droog" wel mistig dus of de zon nog komt ?? Omstreeks 9:30 zijn we vertrokken richting Oradour sur Glane, het dorp dat op 10-juni-1944 door de Duitsers is uitgemoord. Het is de tweede keer dat we hier zijn (2010) en het blijft indrukwekkend om te zien wat er over is en te beseffen wat er zich heeft afgespeeld tussen wat nu de overgebleven ruïnes zijn. Na ruim 2 uur te hebben rondgekeken zijn we weer op weg gegaan,  richting Le Mans. Nu eens niet voor de race maar een camping vlakbij. Het grootste deel rijden we binnendoor en komen uiteindelijk bij Mulsanne op Ligne droite des Hunaudieres (GOPro moment). Vervolgens nog een rondje gereden langs alle bekende punten waar we geweest zijn, zo weet Ursula ook eens waar we elk jaar zo'n vijf dagen uithangen. De camping waarop we staan heet Le pont de Romain, vlakbij ligt een oude Romeinse brug. De camper op z'n plek gezet, scooter eruit en we zijn opgestapt richting centrum Le Mans. De scooter op Place de Jacobin geparkeerd, door het centrum e.a. laten zien en "onze" pizzeria opgezocht, omdat het de 14e juli is was zo goed als alles gesloten.
Bij de Subway twee broodjes gekocht en terug naar de camping, hier heerlijk gegeten. Al met al weer een mooie dag, uiteindelijk was het de hele dag weer mooi en zonnig.
Vandaag 335 km gereden en 15 km op de scooter.
Morgen weer verder naar het noorden.