Santuari de Montserrat

27 juni 2014 - Muntanya Montserrat, Spanje

Vrijdag 27-6-14. Vanmorgen werden we wakker door het zonnetje in het raam. Op de camping was het nog rustig, er waren al mensen vertrokken, niets van gemerkt. We zagen de zon fraai door de bomen en de mist schijnen, zie foto.
Na een ontbijtje en alles ingepakt hebben we afgerekend, tot nu toe de duurste camping, €28,- !!
Ons eerste doel was Santuari de Montserrat, in de verte zagen we de bergen al liggen waarop dit heiligdom zich bevindt.  We hebben besloten om niet de gehele klim met de camper te doen, vanaf de grote weg kon je  op een gratis parkeerplaats staan om vandaar met een berg trein naar boven te gaan, een ritje van 15 min met spectaculair uitzicht over het dal. Boven aangekomen hebben we eerst wat rondgekeken, vervolgens met een ander treintje nog verder omhoog. Hier hebben we een stuk gelopen over een rotsig pad naar een klein kapelletje, was verder niets te zien. Wel wederom prachtige natuur. Eenmaal weer terug bij de basiliek konden we naar binnen, zeer mooi, we hebben niet het geduld gehad om in de rij te gaan staan om een beeld van Maria te bekijken.
Wel heeft Ursula een kaarsje gebrand, vandaag zou Pa jarig geweest zijn.
Met het bergtreintje weer terug naar de camper. Via binnenweggetjes op pad naar het einddoel van de dag, tussendoor ook nog in een te smal straatje gestaan, ging net, er stond een bord verboden voor vrachtwagens, wij zijn geen vrachtwagen, maar ik snap het bord nu wel !!:))
We staan nu op camping Serra de Prade, Vilanove de Prades. Moderne camping met alles erop en eraan. Het is nu donker, morgen maak ik een foto van onze plek en het uitzicht.

vandaag 208 km gereden.
Voor nu welterusten en tot de volgende blog.