Fietsen, viaduct, scooter, rotsen

24 juni 2014 - Millau, Frankrijk

Dinsdag 24-6-14 Vannacht weer heerlijk geslapen, niet al te vroeg eruit, we horen al diverse mensen vertrekken en ze worden door de vogels vrolijk "uit"gefloten. Het is mooi weer, dus we blijven hier nog een dag staan. De planning is om het viaduct van Millau wat dichterbij te bekijken, vanaf de camping zou dit op de fiets moeten kunnen. Met een franstalige route beschrijving zijn we eerst op de scooter vertrokken, we konden de juiste route niet vinden want met de scooter mag je niet over het fietspad. Dus terug naar de camper, wat gedronken want het was al best warm. Nu maar op pad op de fiets, nadat we een aantal flinke klimmen hadden gereden, en twee keer een doodlopende route lukte het uiteindelijk toch om een route richting het viaduct te vinden. Halverwege kwamen we op een terrein uit waar men bezig was om een festijn op te bouwen voor extreme sports. Er waren gasten aan het trainen in kano's om salto's te maken, hier nog wat gave acties gefotografeerd. Ook hier kwamen we op een punt uit tussen twee rivieren en slecht zicht richting viaduct. Dus retour camping, pfffff het is warm en we hebben dorst en honger. 12 km gefietst met wat flinke klimmetjes, en wij dapper ongetraind.
In de camper broodje gebakken, de inwendige mens verzorgd. Nu maar weer op pad met de scooter richting Montpellier le Vieux, hier is een natuurgebied met verrassende rotsformaties als gevolg van wind en water erosie. Op de scooter omhoog, pruttel pruttel, 15 km/hr, omlaag 50 km/hr, totaal 32 km gereden.
In dit gebied hebben we een wandeling gedaan van ruim 2 hr, klimmen klauteren met als beloning fraaie vergezichten en rotspartijen.
Zo rond 17:30 waren we weer terug op de camping en zijn we heerlijk onderuit gaan zitten om rond 18:30 wakker te worden. Tijd om eens wat te eten, na de afwas begon het weer te rommelen, onweer en regen, terwijl ik dit schrijf begint het rustiger te worden buiten, we horen de vogels weer.
Straks moe maar wederom voldaan ...slapen.
Morgen trekken we weer verder.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade