Het Millau viaduct en verder

25 juni 2014 - Millau, Frankrijk

Woensdag 25-6-14 Vanmorgen op tijd opstaan want we willen verder, het heeft afgelopen nacht hard geregend zoals te zien aan de sporen van waterloopjes op het veld. Helaas ook wat nattigheid in de camper. Ontbeten, ingepakt, de vuilwater tank geleegd en schoon water ingenomen. Nu (10:00) vertrokken richting het viaduct, hier moest natuurlijk een foto gemaakt worden, dus volgen we de bordjes "air du viaduct", hier aangekomen, was best nog een omweg, zien we de brug alleen in de verte, zie foto.
Dan maar gewoon de weg op richting onze bestemming, en dat is eerst over de brug. De GOPro opgesteld op het dashboard, zo hebben we de brug toch in beeld, het is inderdaad een gigantisch bouwwerk.
We rijden naar het zuiden richting Perpignan, om daar verder te rijden naar Banyul sur Mer, hier hebben we jaren geleden een wijnhuis bezocht, Terres des Templiers. We rijden over mooie slingerwegen en komen aan bij het wijnhuis. We worden meteen aangesproken of we met de tour mee willen, English please, dat kan direct.
Met nog twee Nederlanders krijgen we een soort Prive rondleiding en na afloop proeven, mmmmm lekker. Wel oppassen want er moet nog gereden worden.
Het andere Nederlandse stel stond uitgebreid te proeven, uiteindelijk wilden ze niets kopen want ze waren geen wijndrinkers, de gids was er meteen klaar mee en wenste ze nog een fijne vakantie.
Wij hebben wel wat gekocht, niet goedkoop maar super lekker. Vanuit Banyul zijn we via de D914 doorgereden naar Spanje. Deze weg is echt gaaf, de ene bocht na de andere, en fraaie uitzichten over land en zee. Ook hier met de GOPro e.a. opgenomen.  Zo rond 17:15 zijn we gearriveerd bij camping Masnou, in Castello d'Empuries, vlak bij de kustplaats Roses.  De camping ziet er netjes uit, de plekken zijn niet echt groot maar omdat het nog niet druk is oogt het ruim. T'is hier wel erg rumoerig en we hebben allebei geen klik hier dus gaan we morgen verder.  Afgelopen avonden hebben we Yahtzee gespeeld, voor de verandering zijn we vanavond "in de ban van de ring" geraakt, ook een leuk bord spel.
Vandaag 334 km gereden.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Tonny jonkers:
    27 juni 2014
    Fijn dat jullie weer online zijn. Er schijnt een storing te zijn bij Reismee.nl. Heb al talloze boodschapjes gezien van andere vakantiegangers die hun verhaal niet kwijt kunnen.
    Vandaag rustig doorgebracht met Sylvia, die iets heel moois heeft neergezet. Groetjes Ma