Parque Natural de Montfraque part 2

8 juli 2014 - Villareal de San Carlos, Spanje

Dinsdag 8-7-14 zoals gisteren al gezegd, vanmorgen op tijd eruit, we moeten om 9:00 hr present zijn bij de receptie van de camping. Iedereen staat klaar, de gids en 4 Engelse gasten van de camping. We passen precies in de 4x4 auto en gaan op pad. De gids legt e.a. uit over het landschap, de cultuur en de geschiedenis van het park. De eerste stop bij een kunstmatig meertje zien we vijf reeën staan. We rijden door naar een plek genaamd Salto del Gitano, hier waren we gisteren ook al op de scooter geweest, nu ligt de rots mooi in de zon en zien we de vale gieren op de nesten zitten. Je ziet ze ook boven de rotsen. Op deze plek vindt je ook een nest van zwarte ooievaar. Als we zo staan te kijken merkt een van de groep op dat er achter ons in de bossage een jong gier is gecrashed, het dier lijkt gewond, als wij verder gaan zit hij als een zielig hoopje tussen de struiken. We rijden terug richting het bergdorp Villareal, de gids meldt daar de gestrande vogel en ze gaan het dier meteen ophalen. Voordat we bij het dorp zijn nog een paar keer gestopt om e.a. te bekijken, en uitleg van de gids te krijgen. We hebben allemaal een goede kijker erbij zodat we ook alles goed kunnen zien. We vervolgen de rit richting de locatie waar de twee stuwdammen liggen waar de rivier de Tietar en de Taag maar 50 mtr van elkaar liggen. Stroomafwaarts komen de Tietar en de Taag bij elkaar. We rijden door naar een plek genaamd Portilla de Tietar, ook hier zien we vale gieren, en in de vlucht de zwarte konings gier. (Volgens de gids)
Terug naar de camping wordt er nog regelmatig gestopt om e.a. te spotten , o.a. een koppel Golden Eagles. Als we na de rit om 13:00 op de camping zijn gaan we eerst wat eten en dan is het tijd voor een siësta, het is te warm om iets te doen. Als we om 16:00 een beetje uitgesuft zijn pakken we de scooter richting Malpertida de Plasencia, we moesten geld pinnen en hebben hier nog even rondgelopen.
Daarna terug naar de camping en verder met siësta part 2.
Nu nadat we gegeten hebben en een bakkie gedaan is het wat minder warm en zitten we te relaxen voor de camper.
Morgen trekken we verder, nu weer richting het noorden.