Romeinse bruggen en km's

9 juli 2014 - Castrojeriz, Spanje

Woensdag 9-7-14. Vandaag vertrekken we weer vanaf camping Monfrague, we rijden om 9:50 weg richting het noorden. We hebben het grootste gedeelte binnendoor wegen gereden. Via de N110, een mooie weg komen we bij El Barco, hier zien we een Romeinse brug en een kasteelruïne. We rijden richting Coca, hier staat een van de grootste kastelen van Spanje, helaas kwamen we na 13:00 aan en gaat het pas weer open om 16:30. We hebben dus alleen de indrukwekkende buitenkant gezien, wat ook al de moeite waard is om te bekijken. Daarna doorgereden om bij Valladolid even een supermarkt op te zoeken om nog wat proviand in te slaan. Inmiddels zijn wa al even onderweg en als we van de grote weg afgaan komen we bij Torquemada, hier rijden we over een oude Romeinse brug, echt indrukwekkend, hier stoppen we nog even voor wat foto's. Het is nog een klein stukje naar de bestemming van vandaag, camping Camino de Santiago in Castrojeriz. We staan op een keurige plek met uitzicht op een kasteelruïne, er staan redelijk wat Nederlanders op de camping. We hebben in het restaurant gegeten voor een spotprijs, was nog lekker ook.
Het is hier een stuk frisser als waar we vandaan kwamen (15 Gr.), dus we zitten niet voor de camper, maar binnen aan een bakkie.
Vandaag 409 km gereden.