Wandelen langs de Rio Ara

11 juli 2014 - Torla, Spanje

Vrijdag 11-7-14 we hebben heerlijk geslapen, het was koel buiten en in de camper. Vanmorgen was het maar 13 Gr. in de camper, al snel werd de temperatuur aangenamer naar mate de zon langer op de camper stond. Na het ontbijt enzo zijn we ons "gereed" gaan maken voor een wandeling. We hadden besloten om maar niet een zware route te kiezen, dus gingen we voor een lichte route langs de rivier. Volgens de info stond er 2hr voor en dan met de bus terug. Wij hebben ruim 3 hr gelopen, niet helemaal tot eind van de route maar wel ook terug gelopen. De natuur is echt gaaf, de rivier, stroomversnellingen, super helder water maar wel koud. Op een bepaald punt komen er twee rivieren bij elkaar, de Rio Ara en Rio Arazas. Als je dan in de stroomversnelling kijkt lijkt het wel een wildwaterbaan bij Center parcs maar dan tien keer mooier en uiteraard echt. Er waren veel fotomomenten, echt gaaf om de bergen en het gehele landschap zo te zien. Terug bij de camper snel de bergschoenen uit en in de relax stand, voeten omhoog, wat eten en in de ruststand.
Aan het eind van de middag zijn we het dorp nog ingelopen, we hebben wandel stokken gekocht, (zoals bij Nordic walking)  Ursula loopt beter met stokken ter ondersteuning, ik zelf heb een "echte stok" gekocht. Er staat nu weer een stevig briesje door het dal en de temperatuur daalt al voelbaar, in de camper is het heerlijk. We gaan nu eten maken en straks misschien weer een spelletje.
We hebben vandaag heerlijk,genoten van de natuur en het mooie weer, geen km's gereden wel gelopen, hoeveel ?? Geen idee.
Morgen trekken we verder.