Meren, bochten, hoogte, bergen

10 juli 2014 - Torla, Spanje

Donderdag 10-7-14. Vanmorgen waren we ruim op tijd wakker, eerst douchen en dat was al een klus op zich. Er was een kraan voor koud water en een drukknop om er warm bij te krijgen, als je geluk had. Je snapt het wel !!! Uiteindelijk reden we om 9:15 weg van de camping, het was maar 12 graden, brrrr. Nog geen 5 minuten onderweg en er was al een fotomoment, een ooievaarsnest waarop een van de jongen bezig was met vliegles. We hebben de meeste km's vandaag binnendoor gereden en deze waren soms zeer spectaculair, veel bochten, omhoog, afdalingen, zicht over diepe dalen, oneindige vlaktes eigenlijk een zeer gevarieerd landschap. We zagen langs de route ook het wandel"pad" richting Santiago de Compostela met veel enthousiaste wandelaars.
Op een gegeven moment kwamen we bij een groot stuwmeer, Embarco de Yesa, in de rio Aragon, het water was zo mooi blauw gekleurd !! De weg slingerde langs de oevers van het stuwmeer. De route kwam uit bij Biescas (zoek maar op) waar we de N260 zijn opgegaan om te eindigen in het bergdorp Torla op zo'n 1010 mtr hoogte. In Parque Nacional de Ordesa y Monte Perdido. We staan hier op een camping aan de Rio Ara (Zo heet de camping dus ook) het uitzicht vanaf de camping is geweldig, hoge bergen en vlakbij de rivier. Op de camping staan veel kleine tentjes, wandelaars en/of alternatievelingen. Staan we dan met onze luxe camper. We hebben vanavond gegeten in het dorp, was even een korte klim over een keien pad, maar dat is goed voor de eetlust. We zitten nu in de camper aan een bakkie en gaan zo nog een spelletje doen. Het is hier een stuk frisser als wat we de afgelopen dagen gewend zijn. Het plan voor morgen is om hier te blijven en een wandeling te gaan maken, waarheen...., we zullen het zien.