Scooter-trein-Madrid-trein-scooter

5 juli 2014 - Aranjuez, Spanje

Zaterdag 5-7-14 vanmorgen 8:00 ging de wekker, hoppa eruit, douchen, ontbijten en op de scooter richting trein station van Aranjuez. Dat was gemakkelijk gevonden,scooter geparkeerd en aan een lantaarnpaal vastgezet. Het station ziet er fraai uit, oud maar mooi. Bij de infobalie kaartjes gekocht 2x retour Madrid, totaal €16,-. De rit duurde ongeveer 45 min, we stapten uit hartje Madrid, station Sol.
Met een city trip een ronde gedaan door de stad, dan heb je meteen een idee wat er zoal te zien is, hierna hebben we op plaza Mayor een broodje gegeten en wat gedronken. Op ons gemak de stad verder verkend, op naar het Koninklijk paleis. Hier een bezoek aangebracht, ziet er schitterend uit, fraaie kamers, tapijten, schilderijen, fresco's op de plafonds, kortom de moeite waard. Nog maar een terrasje opgezocht om wat te drinken, bij zo'n 32 graden in de stad is dat wel nodig.
Nog een stuk gelopen en e.a. op de gevoelige digitale plaat vastgelegd. Het werd almaar drukker in de stad, vanavond is er een gay parade, we zagen al echte rondlopen!! Dus toch maar weer de trein gepakt en nu bijna 19:00, zitten we voor de camper aan een hapje en drankje. Vandaag alleen een paar km met de scooter gereden ongeveer 10 km.
Morgen houden we een rustdag.