Vroeg uit de veren om gevleugelde vrienden te zien

2 juli 2014 - La Fresneda, Spanje

Woensdag 2-7-14. Vanmorgen vroeg uit de veren want we gaan naar een observatiepunt waar de Vale gieren worden gevoederd. Het is gelukkig droog, de lucht ziet er nog niet helemaal fris uit maar we pakken de scooter en gaan op pad voor een ritje van 45 min. We waren voor zomerse maatstaven "dik" ingepakt maar ik heb volgehouden in mijn korte broek. Onderweg zij ik nog, mijn knieën beginnen al te kleuren, blauw van de kou. We waren na enig zoeken precies op de afgesproken tijd op de plek waar we werden opgehaald door José Ramon. We rijden mee in zijn 4x4 door de bergen naar de locatie waar het gierenobservatorium is. We worden daar ontvangen door Loli, zijn vrouw, zij doet haar best om in het Engels e.e.a. uit te leggen. In het observatorium kan ik door een open raam fotograferen, dat is super. (Kost iets meer) Na dik een uur gingen we weer terug,op de scooter, pruttel, soms 50 km/h, naar de camping. We hebben nog in de zon gezeten, maar het weer laat ons een beetje in de steek, er dreigt alweer onweer en regen. Dan maar lezen onder de luifel of in de camper.
We gaan vanavond weer Tapas eten, is gisterenavond goed bevallen.
Morgen trekken we weer verder.
Vandaag 30km gereden op de scooter.

1. Tonny jonkers:
    2 juli 2014
    Hopelijk wordt het weer snel beter, in elk geval heb je nog een paar mooie foto's gemaakt