Tot ziens camping La Fresneda, nu verder.

3 juli 2014 - Albarracín, Spanje

Donderdag 3-7-14. Als we wakker worden van de vogeltjes ligt het brood alweer op de tafel onder de luifel. Echt super zo'n service. Nadat we onze dagelijkse dingen hebben gedaan pakken we de camper in en zijn om 10:40 klaar voor vertrek. We rijden de camping af en zeggen tegen elkaar: hier komen we zeker naar terug !!
We rijden richting La Fresneda en zien onderweg heel veel schade van de overmatige regen van eergisteren. We zien hele velden met olijven onder water staan en jonge aanplant weggespoeld. Volgens de lokale mensen was er in een paar uur tijd ruim 100mm water gevallen. We rijden zoveel mogelijk binnendoor en komen over een aantal passen, een van 1400 mtr en een van 1100 mtr, het is echt zo'n doorreis dag, somber wisselvallig weer. Op een van de passen rijden we in de bewolking, mist dus, zicht nog geen 50 mtr, op een gegeven moment rijden we in een afdaling zo plots de mist weer uit, best een aparte ervaring maar wel fijn om weer zicht te hebben. We komen langs Teruel, een mooie stad met fraai historische oude binnenstad, deze staat op de lijst voor een volgende keer. Zo rond 14:30 kwamen we aan in Albarracin, op camping Ciudad de Albarracin. Deze camping zou niet onze eerste keus zijn, maar het is wel op loopafstand van het historisch Albarracin, met smalle steegjes, een vestingsmuur, dus de moeite waard.
Nadat we de camper hadden opgesteld zijn we naar het dorp gelopen, er was wel een dreigende lucht maar toch, het was de moeite waard. Tijdens de wandeling terug naar de camping dus een regenbui op ons hoofd. We zitten nu droog in de camper en gaan straks wat te eten maken, vanavond spelletje doen en morgen trekken we verder.
Vandaag 222km gereden.